Future

2022/23

Niemal 100-stronicowy raport, w którym znajdziesz
poparte wnioskami z badań – refleksje dotyczące
trendów rynku pracy
.

IV edycja   |   2022/23

Raport Future

Rynek pracy i kompetencje przyszłości

Niemal 100-stronicowy raport, w którym znajdziesz – poparte wnioskami z badań – refleksje nt. zmian rynku pracy:

  1. Pokolenia pracownicze, ich potencjał zawodowy i potrzeby.
  2. Trendy zawodowe na najbliższe lata, modele współpracy, oczekiwania pracodawców, pracowników oraz rynku.
  3. Wskazówki oraz eksperckie opinie dotyczące wyboru właściwej oraz przyszłościowej ścieżki zawodowej.

To tylko część informacji, jakie znajdziesz na stronach raportu. Całość uzupełniona czytelnymi wykresami i opiniami ekspertów z zakresu futurologii i strategii biznesu.

Zajrzyj do środka

Mogłoby się wydawać, że dwa lata pandemii już dawno wyznaczyły przyszłościowe trendy na rynku pracy. Jak się jednak okazuje, praca zdalna – chociaż upowszechniona – nie jest wcale optymalnym modelem współpracy. Jaki zatem jest najwłaściwszy model i czego więcej nauczyły pracowników i pracodawców miesiące społeczno-gospodarczej izolacji? Zajrzyj do raportu, a przekonasz się, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy zmieniło się – i nadal zmienia – bardzo dużo. 

Dzisiejszy rynek pracy to zupełnie inny niż ten, o którym pisałam w poprzedniej edycji raportu. I chociaż wiele wskazanych przeze mnie w zeszłorocznej edycji trendów się potwierdziło, to nowe okoliczności nakreślają dodatkową perspektywę na przyszłość.

Co się właściwie zmienia?

Niemal wszystko! Podział na pokolenia pracownicze ze względu na rok urodzenia zupełnie się dezaktualizuje na rzecz pokoleń kategoryzowanych wg ich potrzeb oraz poglądów. Konieczność pracy zdalnej uwidoczniła nie tylko trudności związane z izolacją od zespołu pracowników, ale również to, że rzeczywistą siłą każdej organizacji są jej pracownicy. A ci coraz częściej zmagają się z problemami nie tylko natury zawodowej, ale również psychologicznej, które bezpośrednio rzutują na ich karierę oraz poczucie spełnienia.

Rynek pracy i kompetencje przyszłości

Raport Future Kasi Syrówki

Raport Future to moja autorska publikacja, która pojawia się rok do roku. Jej celem jest nie tylko zdiagnozowanie najważniejszych wyzwań dla liderów, organizacji oraz pracowników, ale przede wszystkim wskazanie trendów, które będą obowiązywać na rynku pracy w najbliższych latach. Jako mentor rozwoju talentów, drogi zawodowej oraz poczucia dobrostanu u pracowników pragnę ułatwić Ci podejmowanie właściwych decyzji dotyczących Twojej zawodowej przyszłości. Raport Future 2022/2023. Rynek pracy i zawody przyszłości to kolejne narzędzie, które ukierunkuje Cię do wyboru najlepszej drogi na przyszłość.

Czego się dowiesz

z IV edycji Raportu Future

Jakie modele współpracy i zarządzania gwarantują nie tylko osiąganie oczekiwanych wyników, ale też optymalne warunki pracy oraz względne poczucie bezpieczeństwa?

Czy dla korporacji nadal najważniejsze są wyniki czy może poczucie dobrostanu ich pracowników?

Jakie są oczekiwania pracodawców i pracowników względem rynku pracy oraz samej organizacji?

Jak rynek pracy, postawiony w obliczu pandemii covid-19 oraz konfliktu zbrojnego na Ukrainie, zmienił się w ciągu ostatnich miesięcy?

Czy organizacje powinny pozwolić na odejście najlepszych specjalistów?

Zajrzyj do środka

Eksperci

Zgodnie z tradycją w Raporcie Future znajdą się opinie ekspertów w dziedzinie futurologii, strategii biznesu oraz psychologii pracy. W tym roku swoim branżowym doświadczeniem zgodzili się podzielić:

Beata Wolfigiel

Psycholog pozytywny, trenerka, coach, właścicielka firmy „Entuzja”. Prowadzi szkolenia rozwijające kompetencje psychospołeczne oraz osobiste dla firm i instytucji, a także dla osób prywatnych.

Specjalizuje się w praktycznej psychologii pozytywnej. Wykładowczyni Uniwersytetu Śląskiego, Uniwersytetu SWPS oraz Akademii Koźmińskiego na studiach podyplomowych.

dr Paweł Fortuna

Psycholog (Katedra Psychologii Eksperymentalnej KUL, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet SWPS), ekspert w obszarze psychologii biznesu.

Autor i współautor kilkunastu książek, w tym „Optimum. Idea cyberpsychologii pozytywnej” (Wydawnictwo Naukowe PWN) wyróżnionej nagrodą „POZYTYW’22” Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej.

Jacek Bełdowski

Executive Coach i Mentor EMCC. Przez ponad 20-lat na stanowisku CEO zarządzał lokalnymi i globalnymi zespołami. Trener w Szkole Mentorów Biznesu.

Projektuje i wdraża programy mentoringowe w organizacjach. Wykładowca w programie Executive MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Właściciel marki beldowski.eu

Agnieszka Molęda-Orella

Dyrektor marketingu w międzynarodowej firmie IT i co-founder globalnej platformy z ofertami pracy zdalnej Smooth Remote (smoothremote.com), z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w marketingu.

Od sześciu lat w pełni skoncentrowana na współtworzeniu procesów zdalnych i hybrydowych w organizacjach

Beata Wolfigiel

Psycholog pozytywny, trenerka, coach, właścicielka firmy „Entuzja”. Prowadzi szkolenia rozwijające kompetencje psychospołeczne oraz osobiste dla firm i instytucji, a także dla osób prywatnych.

Specjalizuje się w praktycznej psychologii pozytywnej. Wykładowczyni Uniwersytetu Śląskiego, Uniwersytetu SWPS oraz Akademii Koźmińskiego na studiach podyplomowych.

dr Paweł Fortuna

Psycholog (Katedra Psychologii Eksperymentalnej KUL, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet SWPS), ekspert w obszarze psychologii biznesu.

Autor i współautor kilkunastu książek, w tym „Optimum. Idea cyberpsychologii pozytywnej” (Wydawnictwo Naukowe PWN) wyróżnionej nagrodą „POZYTYW’22” Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej.

Jacek Bełdowski

Executive Coach i Mentor EMCC. Przez ponad 20-lat na stanowisku CEO zarządzał lokalnymi i globalnymi zespołami. Trener w Szkole Mentorów Biznesu.

Projektuje i wdraża programy mentoringowe w organizacjach. Wykładowca w programie Executive MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Właściciel marki beldowski.eu

Agnieszka Molęda-Orella

Dyrektor marketingu w międzynarodowej firmie IT i co-founder globalnej platformy z ofertami pracy zdalnej Smooth Remote (smoothremote.com), z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w marketingu.

Od sześciu lat w pełni skoncentrowana na współtworzeniu procesów zdalnych i hybrydowych w organizacjach

Pobierz tegoroczny raport FUTURE

Premiera Raportu odbyła się 12 października 2022r.

Ta potężna dawka wiedzy pomoże Ci podjąć dobre decyzje o rozwoju konkretnych kompetencji, które zaprocentują w przyszłości.

Pobierając za darmo raport, zapisujesz się na nieodpłatny newsletter
zawierający informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach
Kasi Syrówki, z którego zawsze możesz zrezygnować.
Jeżeli nie chcesz zapisywać się do newslettera, możesz kupić Raport Future za 49 zł
brutto, pisząc do mnie na adres office@syrowka.com
Szczegóły znajdziesz w regulaminie, który akceptujesz, klikając w przycisk poniżej.

Przygotuj się na przyszłość zawodową i zainwestuj w siebie.

Raport future

Patroni Medialni:

PSZK_logo

Beata Trochymiak

redaktorka naczelna i wydawczyni portalu Pracujwlogistyce.pl

Redaktorka naczelna i wydawczyni portalu Pracujwlogistyce.pl rozwojowe z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży. 

Współorganizatorka Ogólnopolskich Targów Pracy Branży TSL i Plebiscytu Przyjazny Pracodawca TSL. 

Autorka, twórczyni i organizatorka Forum Kobiet w Logistyce oraz wyróżnienia „Kobieta roku w Logistyce”, w ramach którego tworzy społeczność menedżerek i liderek w logistyce, wspierając je poprzez różne inicjatywy i programy. 

Propagatorka idei równości płci oraz badaczka rozwoju przywództwa kobiet w logistyce; autorka raportu „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej”. 

Wykładowczyni.

Joanna Chrobak

HR Level Up, Prezes Zarządu

Executive mentor z indywidualną globalną akredytację Coacha-Mentora EMCC na poziomie Senior Practitioner z ponad 2-letnim doświadczeniem biznesowym międzynarodowych korporacjach i pracy z korporacjami, m.in. jako dyrektor sprzedaży oraz jako generalny w firmach z branży FMCG zarządzający zespołami do 200 osób.

Od kilkunastu lat wspiera managerów w ich rozwoju osobistym oraz zawodowym, umiejętnie łącząc doświadczenie biznesowe z zakresu sprzedaży, zarzadzania firmą z kompetencjami profesjonalnego mentora; przeprowadziła ponad 900 indywidualnych sesji coachingowych/mentoringowych. 

Specjalizuje się w ocenie i rozwoju kompetencji managerskich, poszukiwaniu i rozwoju talentów swoich klientów, prowadzeniu projektów outplacementowych, nowoczesnym przywództwie czy projektowaniu struktury organizacji.

Agnieszka Maciejewska

Group VP People and Culture w Discovery Inc.

Group Vice President – People & Culture w TVN Warner Bross odpowiedzialna za wdrażanie działań People & Culture w Polsce, której celem jest wsparcie w realizacji strategicznych celów Warner Bros. Discovery na poziomie globalnym i lokalnym. 

Ponad 20-letnie doświadczenie w branży; kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, doradztwie w dziedzinie HR oraz programach rozwojowych dla kadry kierowniczej; zajmowała stanowisko dyrektor personalnej w Ernst & Young Polska. 

Były partner firmy doradztwa personalnego Neumann Leadership; sprawowała funkcję prezes zarządu Hudson Global Resources w Polsce; w latach 2016-2021 pełniła funkcję prezesa zarządu Fundacji Liderek Biznesu; studia podyplomowe na Uniwersytecie Oslo.

Paweł Dudek

Ekspert w zakresie zarządzania zmianą i rozwoju biznesu

Od 2023 r. Organizational Change Manager w jednej z największych firm farmaceutycznych na świecie.

Były prezesem zarządu WARS S.A., pracownik m.in. Bird & Bird, Medicover oraz Norwich Union, doradca zarządów spółek z branży telekomunikacyjnej oraz usług profesjonalnych.

Prowadzący zajęcia dla studentów programów MBA w Akademii Leona Koźmińskiego oraz Uniwersytetu Warszawskiego; jeden z 4 w Polsce certyfikowanych instruktorów amerykańskiej metodyki zarządzania zmianami Prosci®; absolwent „Leadership Development Program” (Harvard Business School w Bostonie), „Blockchain Technologies: Business Innovation and Application” (MIT Sloan School of Management) oraz studiów podyplomowych SGH w Warszawie.

Andrzej Jacaszek

Wiceprezes ICAN Institute

Współtwórca magazynów „MIT Sloan Management Review Polska” oraz „ICAN Management Review” – tytułów, które kształtują nowe pokolenia przywódców i kadry zarządzającej; 

Od 2004 r. wykładowca i trener biznesu w ICAN Institute; w latach 2004-2005 Wiceminister Finansów RP w rządzie premiera Marka Belki; 

Specjalista ds. zarządzania strategicznego, procesów sprzedaży i marketingu, a także modeli przywództwa sprawdzających się w dynamicznym i złożonym otoczeniu rynkowym, który doświadczenie zdobywał jako top executive wielu spółek, m.in. Medicover Holding BV, Norwich Union, TUiR Warta S.A., Agros Holding S.A., B.P.S. Consultants Poland Sp. z o.o.; 

Doctor of Business Administration w Polskiej Akademii Nauk, Master of Business Administration w Carlson School of Management University of Minnesota oraz Magistra Inżyniera Nawigatora Morskiego w Wyższej Szkole Morskiej w Gdyni.

Ilona Perużyńska-Zych

Dyrektor Działu Personalnego Rossmann

Dyrektor Personalny, Coach ICC, Mentor, Facylitator i Praktyk Biznesu z ponad 15-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami i organizacji procesów na wielu poziomach organizacji.  

Specjalista rynku pracy i jego złożoność zwinnie poruszający się w obszarze budowania relacji oraz kultury organizacyjnej; pasjonatka ludzi oraz fascynatka Reverse mentoringu zainspirowana przyszłością i jej potencjałem.

Joanna Pruszyńska-Witkowska

Przedsiębiorczyni, współtwórczyni Future Collars

Absolwentka studiów w dziedzinie sztuk liberalnych na Uniwersytecie Concordia.

Współzałożycielka Future Collars – platformy cyfrowej umożliwiającej indywidualne podnoszenie kwalifikacji i przekwalifikowanie na stanowiska związane z technologią, działającej na pięciu rynkach, m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i będącej oficjalnym partnerem Amazon Web Services. 

Propagatorka zwiększenia różnorodności w technologii, zwłaszcza obecności kobiet i inicjatorka szeregu kampanii zachęcających kobiety do pracy w IT, m.in. „Women in IT Career Day”, „Woman Update” czy fundusz stypendialny „Diversity in IT”. 

Laureatka nagrody „Bizneswoman Roku” 2022 Sukcesy Pisanego Szminką i jedna ze „100 Najpotężniejszych Kobiet w Polsce” wg Forbes.

Prof. Grzegorz Mazurek

Rektor Akademii Leona Koźmińskiego

Teoretyk i praktyk nowoczesnego zarządzania biznesem, który wiedzę zdobywał m.in. na jednej z najlepszych europejskich szkół biznesu – University of Tilburg czy IESE Business School w Barcelonie;

Członek: 

  • Rady do spraw Planu dla Pracy i Rozwoju – organu doradczego Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii; 
  • Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej KRASP; EFMD Advisory Board dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej; Zarządu Stowarzyszenia Edukacji Menedżerskiej Forum; 
  • Zespołu oceniającego projekty o zasięgu międzynarodowym w Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA); 

Prezydent International Advisory Board francuskiej uczelni biznesowej ISC Paris. 

Obecnie Rektor Akademii Leona Koźmińskiego.

Łukasz Szymula

Country Manager CEE & Poland w Tradedoubler. 

Od ponad 20 lat związany z branżą digital marketing i ecommerce.; członek rady nadzorczej Izby Gospodarki Elektronicznej.

Twórca i wdrożeniowiec kilku startupów; dyplomowany trener biznesu, certyfikowany coach; pierwszy w Polsce certyfikowany Reiss Motivation Profile PRO Business Master oraz trener FRIS Style Myślenia.

Mentor w największym Programie Mentoringowym w Polsce organizowanym przez Fundację Liderek Biznesu, w edycji 2021 opiekun merytoryczny Programu Mentoringowego, aktywny mentor w programie mentoringowym Akademii Przywództwa Liderów Oświaty.

Adwokat i propagator idei przywództwa budującego kulturę odpowiedzialności; wraz ze swoim zespołem zdobywca licznych nagród doceniających budowanie dobrego miejsca pracy m.in. Best Of Wellbeing, Global Healthy Workplace Award, Grand Prix Dream Employer, Great Place To Work, Najbardziej Pożądany Pracodawca, Employer Branding Excellence Award, People Innovation.