III edycja   |   2021/22

Raport Future

Rynek pracy i kompetencje przyszłości

Raport Future 2021/2022 – 70-stronicowy e-book, w którym znajdziesz refleksje poparte wnioskami z badań nt. zmian na szeroko rozumianym rynku pracy.

  1. nowe wymagania pracodawców i rynku,
  2. trendy zawodowe na najbliższe lata,
  3. wskazówki dotyczące wyboru właściwej, przyszłościowej ścieżki zawodowej

to tylko niektóre informacje, jakie znajdziesz na stronach raportu. Całość uzupełniona czytelnymi wykresami i opiniami ekspertów z zakresu futurologii i strategii biznesu.

Jak w obliczu pandemii i kryzysu gospodarczego 2021 zmienił się rynek pracy? Jak się na nim wyróżnić i zostać zauważonym? Czy zostanie przywrócona stara równowaga na rynku pracy, gdzie całkowitą władzę mieli pracodawcy?

Być może pomyślisz, że pisałam już o tym w zeszłorocznej edycji Future.

Co mogło się zmienić w ciągu 12 miesięcy?

Zdziwisz się, ale bardzo dużo! Rok temu wskazałam przesłanki zachodzących zmian. Dziś jednak mogę już mówić o zupełnie nowych trendach, które na stałe wpisują się w zawodową rzeczywistość. Wbrew pozorom nie dotyczą one jedynie zmian struktur zatrudnienia, transformacji organizacyjnych czy wdrażania nowoczesnych rozwiązań technologicznych, ale także – co moim zdaniem jest najważniejsze – zmian naszej zawodowej mentalności. Pandemiczne doświadczenia ostatniego roku sprawiły, że staliśmy się bardziej świadomi swojej zawodowej pozycji, swoich kompetencji i zasobów oraz możliwości rozwoju. O tym i wielu innych ważnych aspektach dowiesz się z najnowszego raportu Future 2021/2022. Znajdziesz tu też wywiady z ekspertkami w dziedzinie futurologii i strategii biznesu, które podzielą się swoimi praktycznymi wskazówkami dotyczącymi działania na rynku pracy.

Czego się dowiesz

z III edycji Raportu Future

Jakie alternatywne formy współpracy – oprócz tradycyjnego, stacjonarnego etatu – są możliwe na rynku pracy?

Jak dopasować charakter i miejsce pracy do własnych potrzeb, a jednocześnie spełniać oczekiwania pracodawcy?

Dokąd zmierza współczesny rynek pracy i co zrobić, aby utrzymać się na nim przez najbliższą dekadę?

Jak być liderem zespołu na miarę XXI wieku?

Dlaczego warto być specjalistą w swojej dziedzinie i czy specjalizacja może być furtką do własnego biznesu?

Niezwykłe wywiady

Eksperci

prof. Katarzyna Śledziewska

Dyrektor Zarządzająca DELab UW

Jowita Michalska

założycielka i ambasadorka Digital University

Aleksandra Trapp

Head of Culture and Trends w infuture.instutute

Joanna Pruszyńska-Witkowska

wiceprezes i współzałożycielka Future Collars

Pobierz konspekt Raportu Future 2021-2022

Nie czekaj

Ta potężna dawka wiedzy pomoże Ci podejmować dobre decyzje o rozwoju konkretnych kompetencji, które zaprocentują w przyszłości.

Przygotuj się na przyszłość zawodową i zainwestuj w siebie.

Patroni Medialni:

Beata Trochymiak

redaktorka naczelna i wydawczyni portalu Pracujwlogistyce.pl

Redaktorka naczelna i wydawczyni portalu Pracujwlogistyce.pl rozwojowe z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży. 

Współorganizatorka Ogólnopolskich Targów Pracy Branży TSL i Plebiscytu Przyjazny Pracodawca TSL. 

Autorka, twórczyni i organizatorka Forum Kobiet w Logistyce oraz wyróżnienia „Kobieta roku w Logistyce”, w ramach którego tworzy społeczność menedżerek i liderek w logistyce, wspierając je poprzez różne inicjatywy i programy. 

Propagatorka idei równości płci oraz badaczka rozwoju przywództwa kobiet w logistyce; autorka raportu „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej”. 

Wykładowczyni.

Joanna Chrobak

HR Level Up, Prezes Zarządu

Executive mentor z indywidualną globalną akredytację Coacha-Mentora EMCC na poziomie Senior Practitioner z ponad 2-letnim doświadczeniem biznesowym międzynarodowych korporacjach i pracy z korporacjami, m.in. jako dyrektor sprzedaży oraz jako generalny w firmach z branży FMCG zarządzający zespołami do 200 osób.

Od kilkunastu lat wspiera managerów w ich rozwoju osobistym oraz zawodowym, umiejętnie łącząc doświadczenie biznesowe z zakresu sprzedaży, zarzadzania firmą z kompetencjami profesjonalnego mentora; przeprowadziła ponad 900 indywidualnych sesji coachingowych/mentoringowych. 

Specjalizuje się w ocenie i rozwoju kompetencji managerskich, poszukiwaniu i rozwoju talentów swoich klientów, prowadzeniu projektów outplacementowych, nowoczesnym przywództwie czy projektowaniu struktury organizacji.

Agnieszka Maciejewska

Group VP People and Culture w Discovery Inc.

Group Vice President – People & Culture w TVN Warner Bross odpowiedzialna za wdrażanie działań People & Culture w Polsce, której celem jest wsparcie w realizacji strategicznych celów Warner Bros. Discovery na poziomie globalnym i lokalnym. 

Ponad 20-letnie doświadczenie w branży; kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, doradztwie w dziedzinie HR oraz programach rozwojowych dla kadry kierowniczej; zajmowała stanowisko dyrektor personalnej w Ernst & Young Polska. 

Były partner firmy doradztwa personalnego Neumann Leadership; sprawowała funkcję prezes zarządu Hudson Global Resources w Polsce; w latach 2016-2021 pełniła funkcję prezesa zarządu Fundacji Liderek Biznesu; studia podyplomowe na Uniwersytecie Oslo.

Paweł Dudek

Ekspert w zakresie zarządzania zmianą i rozwoju biznesu

Od 2023 r. Organizational Change Manager w jednej z największych firm farmaceutycznych na świecie.

Były prezesem zarządu WARS S.A., pracownik m.in. Bird & Bird, Medicover oraz Norwich Union, doradca zarządów spółek z branży telekomunikacyjnej oraz usług profesjonalnych.

Prowadzący zajęcia dla studentów programów MBA w Akademii Leona Koźmińskiego oraz Uniwersytetu Warszawskiego; jeden z 4 w Polsce certyfikowanych instruktorów amerykańskiej metodyki zarządzania zmianami Prosci®; absolwent „Leadership Development Program” (Harvard Business School w Bostonie), „Blockchain Technologies: Business Innovation and Application” (MIT Sloan School of Management) oraz studiów podyplomowych SGH w Warszawie.

Andrzej Jacaszek

Wiceprezes ICAN Institute

Współtwórca magazynów „MIT Sloan Management Review Polska” oraz „ICAN Management Review” – tytułów, które kształtują nowe pokolenia przywódców i kadry zarządzającej; 

Od 2004 r. wykładowca i trener biznesu w ICAN Institute; w latach 2004-2005 Wiceminister Finansów RP w rządzie premiera Marka Belki; 

Specjalista ds. zarządzania strategicznego, procesów sprzedaży i marketingu, a także modeli przywództwa sprawdzających się w dynamicznym i złożonym otoczeniu rynkowym, który doświadczenie zdobywał jako top executive wielu spółek, m.in. Medicover Holding BV, Norwich Union, TUiR Warta S.A., Agros Holding S.A., B.P.S. Consultants Poland Sp. z o.o.; 

Doctor of Business Administration w Polskiej Akademii Nauk, Master of Business Administration w Carlson School of Management University of Minnesota oraz Magistra Inżyniera Nawigatora Morskiego w Wyższej Szkole Morskiej w Gdyni.

Ilona Perużyńska-Zych

Dyrektor Działu Personalnego Rossmann

Dyrektor Personalny, Coach ICC, Mentor, Facylitator i Praktyk Biznesu z ponad 15-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami i organizacji procesów na wielu poziomach organizacji.  

Specjalista rynku pracy i jego złożoność zwinnie poruszający się w obszarze budowania relacji oraz kultury organizacyjnej; pasjonatka ludzi oraz fascynatka Reverse mentoringu zainspirowana przyszłością i jej potencjałem.

Joanna Pruszyńska-Witkowska

Przedsiębiorczyni, współtwórczyni Future Collars

Absolwentka studiów w dziedzinie sztuk liberalnych na Uniwersytecie Concordia.

Współzałożycielka Future Collars – platformy cyfrowej umożliwiającej indywidualne podnoszenie kwalifikacji i przekwalifikowanie na stanowiska związane z technologią, działającej na pięciu rynkach, m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i będącej oficjalnym partnerem Amazon Web Services. 

Propagatorka zwiększenia różnorodności w technologii, zwłaszcza obecności kobiet i inicjatorka szeregu kampanii zachęcających kobiety do pracy w IT, m.in. „Women in IT Career Day”, „Woman Update” czy fundusz stypendialny „Diversity in IT”. 

Laureatka nagrody „Bizneswoman Roku” 2022 Sukcesy Pisanego Szminką i jedna ze „100 Najpotężniejszych Kobiet w Polsce” wg Forbes.

Prof. Grzegorz Mazurek

Rektor Akademii Leona Koźmińskiego

Teoretyk i praktyk nowoczesnego zarządzania biznesem, który wiedzę zdobywał m.in. na jednej z najlepszych europejskich szkół biznesu – University of Tilburg czy IESE Business School w Barcelonie;

Członek: 

  • Rady do spraw Planu dla Pracy i Rozwoju – organu doradczego Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii; 
  • Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej KRASP; EFMD Advisory Board dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej; Zarządu Stowarzyszenia Edukacji Menedżerskiej Forum; 
  • Zespołu oceniającego projekty o zasięgu międzynarodowym w Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA); 

Prezydent International Advisory Board francuskiej uczelni biznesowej ISC Paris. 

Obecnie Rektor Akademii Leona Koźmińskiego.

Łukasz Szymula

Country Manager CEE & Poland w Tradedoubler. 

Od ponad 20 lat związany z branżą digital marketing i ecommerce.; członek rady nadzorczej Izby Gospodarki Elektronicznej.

Twórca i wdrożeniowiec kilku startupów; dyplomowany trener biznesu, certyfikowany coach; pierwszy w Polsce certyfikowany Reiss Motivation Profile PRO Business Master oraz trener FRIS Style Myślenia.

Mentor w największym Programie Mentoringowym w Polsce organizowanym przez Fundację Liderek Biznesu, w edycji 2021 opiekun merytoryczny Programu Mentoringowego, aktywny mentor w programie mentoringowym Akademii Przywództwa Liderów Oświaty.

Adwokat i propagator idei przywództwa budującego kulturę odpowiedzialności; wraz ze swoim zespołem zdobywca licznych nagród doceniających budowanie dobrego miejsca pracy m.in. Best Of Wellbeing, Global Healthy Workplace Award, Grand Prix Dream Employer, Great Place To Work, Najbardziej Pożądany Pracodawca, Employer Branding Excellence Award, People Innovation.